söndag

Hej, nu har jag inte skrivit på några dagar så dags att ta igen.

Tisdag - klev upp klockan 04.00 på morgonen!!! Halv sex startade vi från tågstation med en minibuss mot Norge,  vi stannade i Arvidsjaur och käkade brunch. Väl framme i Norge vid ett-tiden så checkade vi in och sen fick vi sitta till 16.00 i ett konferansrum och lyssna. Sen får vi på studiebesök och kollade på bland annat en slänt m.m. Middag klockan halv åtta typ och då höll man på hungra ihäl :( usch mådde skitilla. Och inte var maten god, blä inte då min smak. Somnade vid nio, då kan man säga att man var trött.

Onsdag - vaknade vid 05.50 sen gick vi ner och käkade frukost halv sju. GUUUUUD vad gott, man trodde de skulle vara nån skitfrukost eftersom maten var så dålig kvällen innan. Det fanns massa olika brödsortet, ostar, skinkor, salami, jucie, kaffe, te, mjölk, oboy, fil, yoghurt, flingor, pannkakor, ägg, omellet, korv och vita bönor, frukt, gurka, tomat, paprika m.m. Ni kan ju gisssa om man var mätt. Vid åtta så for vi iväg på studiebesök igen och kollade på tunnel och gick igenom sprickkartering. Tillbaka till konferensrummet sen och sitta och lyssna och sen iväg igen en sväng och skulle kolla på nånting, orkade inte lyssna. Haha. Därefter lunch, den var helt okej lunchen fanns lite allt möjligt att välja mellan. Efter ett så började vi åka hem till Gällivare igen, tog Narvik vägen tillbaka och därmed fick vi åka båtfärja. Kom hem ca nio på kvällen. Det var två riktigt tunga dagar i Norge.

Torsdag - sov ut till halv elva sen for jag och marcus på stan en sväng. Köpte en present till Lisette, var på systemet och letade vårjacka. Jag och Veronica gick till skolan och skrev klart det sista på miljöledningen. Resten av kvällen gjorde jag inte mycket, skrev på ett individuellt arbete som vi har.

Fredag - skola sen for jag och Lisette och handlade till kvällen. Hem och duschade, rakade sig, satt hårinpackning, fixade håret, in med linserna. Mamma skjutade mig till Lisette vid tjugo i fyra, vi gjorde maten färdigt (tacos) sen kom Sara och Linda och så käkade vi. Jag fick eld i baken då de blev stressigt, hällde i mig två cider och satt igång och sminkade mig. Sen kom resten av folket, Martin, Mattis, Vidar, Rasmus, Lina, Elin, Maja, A-k. Sjöng singstar, spelade öl-spelet och jag har aldrig.. jag hade då kul och blev ganska full :) haha. Vidare till krogen och sen kom jag hem vid två, då var jag less.

Lördag - vaknade klockan ett efter en jobbig morgon då man mått illa. Hoja, de senaste gångerna man har varit ut så har jag blivit bakis. Annars brukar jag slippa det. Jag och Marcus for och käkade på frasses sen till Lisette och fikade, hon fyllde ju år. Grattis :) Vidare till Anton, förbi Marcus farmor och farfar, till marcus föräldrar och lillebrorsa. Käkade tacos där också, jag blev så mätt så jag mådde illa. Vidare förbi Thom och Bea och kollade på lägenheten. Sen kom vi hem och då hade vi varit på ranten hela dagen, Marcus gick ner förbi Andrej och jag läste bloggar. Sen for vi raggen och handlade lite chips, hem och kollade en film och somnade vid halv två.

Söndag - klev upp tio och tog en dusch, åt frukost, diskat och städat lite, varit till skolan och skrivit ut massa papper, ska börja med maten (kassler, cream frasch franska örter och chili och ris) vid halv sex. Ska nog plugga lite sen om jag orkar, blev väldigt lat. hehe.

Hoff, de var riktigt jobbigt att skriva.



Puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0